6 • Heleen Boender

Voorne-Putten

Vanuit mijn achtergrond als weg – en waterbouwkundig ingenieur heb ik mij verkiesbaar gesteld voor de VVD bij de waterschapsverkiezingen van 15 maart aanstaande. Met mijn kennis en bestuurlijke ervaring wil ik, namens de VVD, de komende jaren een bijdrage gaan leveren aan het verder verbeteren van het watermanagement en het op verantwoorde wijze omgaan met water binnen ons beheergebied.

Want, we kunnen er niet omheen. Het klimaat is in beweging en daar moeten we iets mee, nu en in de toekomst. Zoet water is van levensbelang voor ons als mens, maar ook voor dier en natuur. De VVD zet zich danook al jaren in voor het behoud van zoetwater in ons beheergebied.  Maar we moeten ook antwoorden vinden op vragen als:

·         Hoe houden we de voeten droog in tijden van extreme regen en hoe moeten we regenwater vast houden in droge tijden?

·         Welke nieuwe ontwikkelingen kunnen we stimuleren op het gebied van waterbeheer?

·         Hoe kunnen we verantwoord met water blijven omgaan met begrip voor de omgeving waarin we leven en rekening houdend met alle gebruikers van dit water?

Als VVD-er sta ik voor de individuele vrijheid, maar we hebben ook een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor een goede en gezonde leefomgeving. Zoet water is namelijk niet alleen belangrijk voor ons drinkwater, maar ook voor onze economie. De land- en tuinbouw en de industrie kunnen niet zonder.

Om dit alles te realiseren, hebben we helder beleid nodig. Dit beleid moet realistisch zijn en betaalbaar blijven voor onze inwoners en gebruikers van dat water. Daar denk ik graag over mee.

Vanaf 15 maart wil ik, samen met mijn VVD-collega’s, mij er hard voor maken dat realistische en betaalbare keuzes op tafel komen te liggen. Alleen zo kunnen we een weloverwogen besluit nemen voor nu en voor de toekomst.

Laat je stem niet in het water vallen, stem op 15 maart VVD!