Motie VVD aangenomen

Het waterschap heeft veel eigendommen. Een groot deel daarvan is voor het transport en de reiniging van ons rioolwater, en voor de verwerking van wat over blijft na die reiniging ('slib').
Het gaat om lange buis-leidingen met bijbehorende pompen, de waterzuiverings-installaties met bijbehorende gebouwen en grote waterbakken, en een speciale installatie voor de verwerking van het 'riool-slib'.

Veel van die installaties zijn best oud aan het worden, daarom is goed onderhouds-beleid de laatste jaren veel belangrijker geworden. Onder leiding van onze Frank van Oorschot (heemraad voor de VVD in het vorige bestuur) is een nieuw/verbeterd onderhoudsbeleid voor de rioolwaterzuivering opgesteld. Toen is meteen ook afgesproken dat dit beleid na een jaar zou moeten worden geƫvalueerd. Deze evaluatie had begin 2020 gedaan moeten worden, door het nieuwe bestuur. Maar dit is nog steeds niet gebeurd.

Daarom heeft de VVD in de vergadering van 13 januari hierover een motie ingediend, om snelheid te maken met die evaluatie. Onze motie is aangenomen.